Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфата "върви" без дебитомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфата "върви" без дебитомер

    здравейте.преди около 2 месеца си взех алфа 156 1999г.2,4 jtd.човека от когото я взех каза че е правен чип тунинг на 175 коня в сервиз "мепекс"в пловдив.колата върви много добре.забелязах че е откачена буксата на дебитомера.закачих я и започна страшно пушене,освен това спря да върви добре.откачих пак буксата и никакви проблеми.върви идеално и никакво пушене.понякога ми светкаше"дюзичката",но като смених термостата спря да свети.тъй като не искам да звъня на предишния собственик"прекупвач"имам няколко въпроса.
    нормално ли е като се прави чип тунинг да се изолира дебитомера
    някой ходил ли е в този сервиз за тунинг и при него ли е така
    ако имам нормален разход и колата върви добре може ли да имам проблеми в бъдеще-първо засичане с неработещ термостат-6,2 смесено
    предварително благодаря
    карай бавно за да живееш по-дълго.

  • #2
    Колега "изолирали" са дебитомера, защото по това което описваш ти, въпросния е за боклука...Явно на предния собственик не му се е занимавало да дава пари да го сменя. Нещата са общо взето така... : Купуваш нов дебитомер и колата ако има добре написан чип наистина, ще литне!!!
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      А каква му е функцията на този дебитомер, след като може да си върви колата и без него?

      Comment


      • #4
        в зависимост от въздуха, който преминава през него подава информация на ЕКУ-то и от там ---> то си преценява колко гориво да подаде към двигателя...Абе общо взето, за да ти работи оптимално колата ти трябва работещ и ВКЛЮЧЕН дебитомер...
        Сега като е изключен дебитомера, както си забелязал пак си върви колата, но не и оптимално...
        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

        FIAT Coupe 16VT
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          И също така без работещ дебитомер разхода ужасяващ
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            мерси за бързите отговори.ясно ми е какво върши дебитомера.явно някак са направили че компютъра взима информация от другаде,защото колата върви повече от добре и разхода е идеален.говорих с доста хора ,според някои от тях имало и такъв вариант за ремап с който се взимало инфо за въздуха от някакъв клапан на турбото и като се закачи дебитомера се преобогатява сместа и колата пуши и не върви добре.при положение че са откачили буксата защото той не работи няма ли да дава грешка на компютъра.зная за хора които са останали на пътя заради дефектирал дебитомер.
            карай бавно за да живееш по-дълго.

            Comment


            • #7
              Иди в свестен сервиз!
              Welcome to the real world

              Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

              Comment


              • #8
                След като има чип вече тази информация към ЕКУ-то се подава софтуерно а не от датчик според мен. Може и с нов дебитомер да пуши забива. Попитай в някои от сервизите от форума.
                Alfa Romeo 166 2.0 TS 2001

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от stoycho.dadao Покажи съобщение
                  мерси за бързите отговори.ясно ми е какво върши дебитомера.явно някак са направили че компютъра взима информация от другаде,защото колата върви повече от добре и разхода е идеален.говорих с доста хора ,според някои от тях имало и такъв вариант за ремап с който се взимало инфо за въздуха от някакъв клапан на турбото и като се закачи дебитомера се преобогатява сместа и колата пуши и не върви добре.при положение че са откачили буксата защото той не работи няма ли да дава грешка на компютъра.зная за хора които са останали на пътя заради дефектирал дебитомер.
                  Само ще ти кажа,че с откачен дебитомер,колата е в сервизен режим,демек с някакви фабрични настройки,които са за да се стигне до сервизаАко се сложи нов,ще видиш как може да върви тази кола,и как може да харчи
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Petronii Покажи съобщение
                    След като има чип вече тази информация към ЕКУ-то се подава софтуерно а не от датчик според мен. Може и с нов дебитомер да пуши забива. ...

                    Според теб ...
                    Last edited by spe4elist; d.m.y г., 14:48.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Petronii Покажи съобщение
                      След като има чип вече тази информация към ЕКУ-то се подава софтуерно а не от датчик според мен. Може и с нов дебитомер да пуши забива. Попитай в някои от сервизите от форума.
                      Ама верно ли?
                      Чипа дето го споменавате хардуер ли е или софтуер... я си отговорете всички на тоя въпрос първо, после гадайте като как с промяна на софтуера на комп ще му присадите датчици за дебит на въздух например
                      Welcome to the real world

                      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                      Comment


                      • #12
                        Баси ква сложна работа е тва дизела.....
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Май нещо несме се разбрали а? В горе казаното имах предвид точно това бе, че ЕКУ-то минава във сервизен режим. Аз под чип разбирам "едно малко файлче с разширение .bin". Никой не е казвал, че ще присаждат датчици. Оф стига толкова..................
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS 2001

                          Comment


                          • #14
                            От дизел и помен не отбирам, и не обичам да се интересувам даже, но категорично бих посъветвал всички клиенти на въпросния сервиз да потърсят някаква алтернатива.......а колегата пуснал темата предполагам няма представа реална как може да върви колата, щом си мисли че в момента върви добре.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15

                              Турбодизела , спокойно може да работи без дебитомер, ако наистина това е направено софтуерно !!! Количеството връскано гориво се изчислява по MAP сензора. Малко по-неточно е, но при максимално изцедените мотори се прибягва до тази стъпка, тъй като се променят, турбини ,диаметрите на маркучите и в един момент MAF-a се явява една голяма пречка. Но в случая наличието му , и извадената букса, говорят единствено за скрънзотия от страна на продавача да закупи нов дебитомер. Интересното е, че колата пуши :O, обикновенно ефекта е обратен. Има вероятност и чипа да е "уникален"

                              Comment

                              Working...
                              X